Recent Posts

tirsdag 19. juli 2011

Mimretid


Noen ganger kan en tilfeldig lukt eller en smak sende meg tilbake i tid – og over landegrenser. Bare synet av eføy gjør at jeg på null komma niks vandrer gatelangs, egentlig helt på bærtur, i Praha. Vakre, stemningsfulle og varme Praha. Rett foran meg stiger det frem et murhus omfavnet av blader. Dette minnet, dette glimtet av byen jeg har besøkt så mange ganger, har i seg alle minnene fra disse turene. Den sakte vandringen over Karlsbroa med all verdens tid, lunsjen på en utendørskafè langs elva, kirkekonserten og ikke minst Coffeheaven – et vidunderlig sted!



Denne Sommerens utenlandstur gikk så altfor fort – men jeg vet av erfaring at jeg kan leve på minnene i mange måneder. Små hverdagslige hendelser, og jeg er der. Alt jeg tr

enger å gjøre er å lukke øynene, så kjenner jeg lukta, varmen, stemningen – ALT! Selv om jeg i virkeligheten sitter på verandaen og spiser frokost med norsk sol og utsikt mot sjøen – egentlig veldig bra det og :)

God sommer!